Quito en Mindo

4 maart 2017

Quito, een uitgestrekte stad van ongeveer 70 km lang en 4 km breed. Het kost een uur met de auto om van noord naar zuid te gaan. Wij verblijven ongeveer in het midden van de stad, vlakbij het oude centrum. En tegen mijn verwachting in, bevalt het mij wel. Dat wil niet zeggen dat ik er langer dan 2 dagen verblijf :-) Wij bezoeken het museum van Guayasimin, een belangrijke Ecuadoriaanse schilder. Zeer interessant en indrukwekkend! 1 van de onderwerpen is het lijden van de arme indigenous uit Latijns Amerika.

Een stadstour kan ook hier in Quito niet ontbreken. Het is een goede manier om de stad te leren kennen en goede informatie te krijgen. En tijdens zo'n tour ontmoet je weer nieuwe mensen. Altijd goed en leuk!

Een bezoek aan de evenaar is zeker een must. Een bijzonder moment zodra ik op die evenaar sta. Ik probeer met mijn ogen dicht in een rechte lijn te lopen, maar het is waar, er wordt aan beide kanten aan je getrokken lijkt het wel.

Na 2 dagen stad is er weer die behoefte aan natuur. Mijn reisvrienden blijven in Quito en ik ga naar Mindo. Temperatuur is daar hoger. Ik hang bij en in het zwembad, geniet van een goede massage en maak een mooie wandeling naar 1 van de watervallen. Zo fijn om van de rust te genieten in een schitterende natuur! Ik wandel een uur naar boven, daar neem ik de kabelbaan (otra vez) om naar een andere berg gebracht te worden. Ook deze kabelbaan wordt met de hand aangedreven (net als in Jardin, Colombia). Gaaf! om zo boven de bomen, 152m boven de grond, te 'vliegen' ! Bij het uitstappen nodigt de kabelbaan bediende mij uit voor een dansje :-) en vertelt mij dat er net een grote groep naar 1 van de watervallen is vertrokken. Met die info besluit ik om een naar een andere waterval, cascada La Reina, te wandelen; de mooiste en grootste van de 5 die hier op een rij te bereiken zijn, slechts een klein uurtje verder wandelen. Prachtig!

Na 2 nachten in Mindo ga ik mijn reisvrienden weer ontmoeten in Quito. Samen gaan wij een nieuw avontuur tegemoet: een 3daagse hike, de zogenaamde Quilotoa loop.

1. Belinda:
    4 maart 2017
    Veel succes met de Quilotoa loop!
  2. Hester:
    4 maart 2017
    Ben je ook op de echte evenaar geweest?;)
    Benieuwd naar de foto's!