El Valle en Punta Chame

28 februari 2015 - El Valle, Panama

Na ons zeilavontuur gaan wij verkoeling zoeken in de bergen. El Valle is de volgende bestemming. Als wij daar eind van de middag arriveren blijkt het niet zo makkelijk te zijn een geschikt hostel te vinden. In de reisgids van Kathrin staan gelukkig een aantal andere hostels genoemd dan in mijn reisgids. In 1 daarvan, Hostel Cariguana, is er nog 1 kamer vrij. Dit is een superfijne plaats! Eigenaar, Esteban, is erg vriendelijk en geeft veel informatie. Wij verblijven hier 3 nachten en iedere ochtend krijgen wij een ander ontbijt. Ook mag ik de laptop gebruiken zodat ik mijn blog kan bijwerken. Dat is nog eens goede service!

De omgeving van El Valle is schitterend. (Lijkt op die van Santa Fé.) Er zijn veel mogelijkheden om te wandelen. Wij gaan de eerste dag naar El Chorro Macho (waterval). Dat is erg klein, maar het park is mooi om te wandelen. De tweede dag gaan wij wandelen naar La India Dormida. Bij betaling van de entree voor het park ontvangen wij een kaartje met de route. Dat wil zeggen: een kleine tekening met een aantal kenmerken daarop. Wij moeten onderweg dus goed opletten bij welke boom, watervalletje en/of rots wij naar links of rechts moeten. Dat is nog een hele opgave ;-) Boven op de berg hebben wij een heel mooi zicht op de omgeving.

Dan wordt het tijd om plannen te maken voor de komende dagen. Graag willen wij nog een aantal dagen naar strand. Wij vragen Esteban om tips en advies en gaan ook nog info halen bij de mannen van Bodhi Hostel. Dat hostel ziet er goed uit en Alan en Diwi weten veel over verschillende plaatsen in Panama. Kathrin en ik kiezen er voor om naar Punta Chame te gaan. De reis daar naar toe is 1,5 uur. Halverwege worden wij in de middle of nowhere gedropt, is het erg heet zo midden op de dag en moeten wij wachten op de volgende bus. En dat duurt redelijk lang. De bewoners van het enige huis dat hier staat zijn gelukkig gastvrij en daar mogen wij gebruik maken van het toilet. In Punta Chame hebben wij een kamer gereserveerd in Casa Amarilla. Dat is een luxe B&B met zwembad:-) waar wij min of meer gedwongen zijn om ook te lunchen en te dineren. Want Punta Chame is een erg klein dorp, waar door de week niet veel te beleven valt. Het merendeel van de huizen zijn 2de huizen van mensen uit Panama stad en worden alleen in het weekend en vakantie bewoond. Restaurants zijn derhalve alleen in het weekend open. Aan het strand is veel te zien; bij laag tij zijn de vissers bezig met onderhoud aan hun bootjes en visgerei. En vanaf eind van de ochtend zijn er vele kitesurfers die hun kunsten vertonen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leo:
    28 februari 2015
    Geniet er nog maar van Linda, zal straks wel tegenvallen in dit kikkerlandje. Maar je geniet echt he, leuk hoor

gr
    Leo