Palmilla

22 februari 2015

De 2 dagen in Palmilla breng ik samen met Karen (Deens) door. De eerste dag gaan wij naar Torio om daar te gaan lunchen. Tijdens de lunch ontmoeten wij Ludwig uit Noorwegen. Hij heeft een groot stuk land hier en wil ons graag rondleiden met de auto. Dat is voor ons een mooie gelegenheid om iets meer van deze (west)kant van Peninsula Azuero te zien. Men is volop bezig met bouwen op zijn land. Het is een groot project.Vele bomen moeten wijken om huizen te kunnen bouwen. Dat is niet goed voor de natuur. Het goede is dat er meer werkgelegenheid is voor de locals. Na de rondleiding gaan wij langs strand wandelen, terug in de richting van Palmilla.

Het hele weekend is er in Arenas een rodeocompetitie met deelnemens van de hele provincie. Gisteren hebben wij al een aantal locals gesproken die daaraan gaan deelnemen (buren van de B&B). Ter voorbereiding worden de paarden gewassen in de rivier en wordt er volop voer van het land gehaald voor de paarden. Wij hebben wel zin in een locaal feestje en willen daar graag heen. Arenas ligt echter 50km ten zuiden van Palmilla, daar waar de weg eindigt. Bussen gaan 2x per dag en veel verkeer is er niet, zodat liften geen optie is. (Alle auto{s die wel die kant op gaan zitten al helemaal vol.) Gelukkig is Loes, onze gastvrouw, bereid ons erheen te rijden. Eenmaal bij de arena voegen wij ons al snel bij ¨ons¨ team ;-) Dit is echt super leuk om te aanschouwen! Iedereen, zowel deelnemers als toeschouwers (behalve Karen en ik), draagt jeans, geruite blouse en cowboylaarzen. De competitie duurt 4 dagen, maar met de dag worden de prestaties minder. Zou dat komen omdat ook de paarden mee naar de bar mogen?

1. Hester:
    24 februari 2015
    Lijkt me helemaal te gek tussen al die locals!