Bienvenido a Ecuador

22 februari 2017

En dan is de dag daar dat wij de grens oversteken naar Ecuador! Voordat wij dat doen maken wij eerst nog een side trip naar Santuario de las Lajas. Een basiliek gebouwd in een kloof. Bijzonder!

Bij het migratie kantoor aan Ecuadoriaanse zijde is het erg druk. Wachtttijd: 2 uur. Tijdens het wachten heb ik leuke gesprekjes met locals en andere toeristen. Vanaf de grens gaan wij met taxi naar Tulcan waar wij direct in een bus richting Otavalo kunnen stappen. Het is druk met optochten in Ecuador vanwege de verkiezingen die zondag gehouden worden.

Door de grote drukte bij de grens komen wij pas om 9 uur ´s avonds in Otavalo aan. Daar worden wij ergens aan de kant van de weg gedropt, want de bus rijdt door naar Quito. Nu ben ik blij dat ik in het gezelschap ben van 3 leuke reisvrienden. En dat wij een reservering hebben in Otavalo. Wij zijn gedropt vlakbij een zeer goed restaurant waar wij eerst onze magen vullen. Dan pakken wij een taxi naar ons hostel. Wel, het blijkt een super mooi groot huis te zijn! Que bueno!

1. Louis en corrie:
    23 februari 2017
    Leuk Linda dat je steeds weer mensen ontmoet waar je weer mee optrekt. Groeten
  2. Ben en Neli:
    23 februari 2017
    Wat fijn dat jij altijd weer vrienden ontmoet waar je weer verder mee trekt. Maar ook de ontmoetingen met de lokale bevolking.
    Groetjes.
  3. Hester:
    3 maart 2017
    Altijd leuk om een landsgrens over te steken. Fijn dat je in goed gezelschap bent. Boffen met zo'n mooie slaapplek.