Isla Bastimentos (Bocas del Toro)

29 januari 2015 - Isla Bastimentos, Panama

Hier ben ik echt in Caribisch gebied. De mensen zijn zéér relaxed en uit sommige huizen schalt goeie muziek. In mijn hotel verblijven een aantal leuke gasten; een 3tal uit Litouwen, een stel uit Zwitserland en een stel uit Frankrijk. De man uit Litouwen vraagt of wij met hen mee willen naar Polo beach om daar te gaan snorkelen. Ja, leuk! Ik heb dan wel geen snorkel benodigheden, maar die kan ik lenen van Andreas van het hotel. De man gaat ´s avonds een watertaxi regelen voor de volgende dag. Dat komt dan op ongeveer 12 dollar per persoon. De volgende ochtend blijkt dat de taxichauffeur dat toch niet wil doen. Tsja, ik begrijp het wel, maar onze mede gast wordt een beetje boos. Voor Polo beach ligt een rif (vandaar dat het mooi is om daar te snorkelen) en je moet wel behendig zijn en weten wat je doet met die watertaxi. Ik vraag aan de groep hoeveel iedereen maximaal wil betalen, zet mijn mooiste glimlach op en ga onderhandelen met de watertaxi man. En dan lukt het mij dat hij akkoord gaat met 15 dollar per persoon. Nu maar afwachten waar hij ons gaat droppen en of hij inderdaad om 3 uur vanmiddag weer terug komt om ons op te halen ;-)

In de nacht heeft het veel geregend, tot aan het moment dat wij richting Polo beach gaan. Dan klaart het gelukkig op en hebben wij een schitterende dag. Het strand is paradijselijk! En dan nog vragen een aantal zich af of wij toch echt wel op Polo beach zijn. Nu, maakt mij niets uit hoe het hier heet, dit is toch gewoon fantastisch! Geniet! Het onderwaterleven is prachtig! Vissen in allerlei soorten, maten en kleuren. Na een aantal uren verschijnen er 2 andere toeristen (Argentijns) op het strand. Kan ik mijn Spaans weer even oefenen :-) Zij bevestigen dat wij op Polo beach zijn. Dit is echt weer een dag met een gouden randje!

De rest van de dagen breng ik door met snorkelen, aan het strand hangen en ik bezoek Bocas Town op Isla Colon. Daar is het erg toeristisch. Ik ben blij dat ik op Isla Bastimentos verblijf. En zoals gezegd: na een aantal reisdagen (crossdagen) is dit heel fijn.

1. Hester:
    30 januari 2015
    Wauwie, wat een heerlijk verhaal weer. Dat is toch wat iedereen wel zou willen!!!