Galapagos

20 maart 2017

Mijn laatste reisdag met mijn  reisvriendinnen breng ik door in Banos. Vlakbij dit plaatsje bevindt zich Casa de Arbol waar je kan schommelen op de berg. En dat is superleuk! Wij hebben de grootste lol tijdens het schommelen en foto's en filmpjes maken. Wat zal ik deze dames gaan missen.

Het avontuur Galapagos staat voor de deur. Zo veel zin in! Op dag 1 word ik op het vliegveld van Baltra opgewacht door de gids. De overige deelnemers laten niet lang op zich wachten. Weer een gevarieerd gezelschap (Alaska, Frankrijk, USA, Duitsland, Tjechie, 14 gasten in totaal, 7 man crew inclusief gids). Leuk! Zodra wij aan boord zijn van de catamaran krijgen wij onze hut toegewezen en staat er lunch voor ons gereed. De kilo's die ik de afgelopen weken ben kwijtgeraakt zullen er op deze manier (gelukkig) weer bij komen. Heerlijk eten! In de middag gaan wij al een wandeling maken op het eiland Noord Seymour en snorkelen. Wow! Dag 1 en ik zie al zo veel mooie dieren die ik alleen maar ken van plaatjes. O.a. Blue Footed Booby, Frigate birds. Dit is GENIETEN!

Terug aan boord is het even minder genieten als ik ga douchen en wij inmiddels weer varen. Mijn lichaam moet toch wel even wennen. Er zijn meerdere gasten die zich niet zo lekker voelen. Gelukkig is het bij mij snel over en kan ik gewoon avondeten.

Iedere dag vraagt onze gids: hoe vonden jullie het vandaag? Als wij dan antwoorden dat het super gaaf was zegt hij: morgen wordt het nog beter! En ja, het is waar, iedere volgende dag is het weer zooo mooi en fantastisch en is weer een feest! Onze route: Genovesa, Bartolome, Chines Hoed, Santa Cruz, Isabela (Moreno Punt en Elizabeth baai), Fernandina ( Espinoza Punt), Isabela (Urbina baai), Santiago (Puerto Egas, Espumilla Beach en Buccaneer Cove, Daphne.

Tijdens de cruise heb ik veel lol in mijzelf om bepaalde dingen. Hester (ik mis jou!) en ik zouden gierend van de lach hier de boel wel op stelten hebben gezet :) Mijn Spaans houd ik op peil door af en toe een praatje te maken met de crew. En ja, ook dan zijn de eerste vragen: ben je getrouwd, heb jij kinderen?

De dagen zijn goed geprogrammeerd. Vaak is het ontbijt om 7 uur, gaan wij in de ochtend ergens aan land voor een wandeling, lunch aan boord en in de middag snorkelen. Super gaaf! Ook het onderwaterleven is prachtig! Vele soorten mooi gekleurde vissen, haaien, manta's, puinguins, zeeleeuwen, schildpadden, blauwe en gele zeesterren, iguanen. Ik spot zelfs een octopus :-) Jammer dat ik in deze slecht ben voorbereid en geen onderwatercamera bezit.

Wat een luxe dat ik dit mag mee maken! En deze droom duurt een hele week:-)

1. Louis en corrie:
    21 maart 2017
    Hallo Linda wat heb jij een fijne week gehad veel gezien en wat rust . Geniet nog maar van je laatste weken. Groeten van ons
  2. Ben en Neli:
    22 maart 2017
    Je hebt weer veel gezien en een hele fijne week gehad. Ja, dat geloof ik, dat het net een droom is.
    Lieve groetjes van Ben en Neli.
  3. Hester:
    29 maart 2017
    Had er heel graag bij willen zijn!!! :) :) :) Dat is met recht 'je droom leven'.